4,6 uppnådde den

Det var den absolut värsta jag har varit med om. Allt är bra iallafall. Ingen fara alls. Den var tydligen väldigt ljup. över 28 km ner. Det säger mig inte särskilt mycket men jag kan säga att hjärtat hoppade länge igår kväll. Jordskalven här brukar inte vara särskilt läskiga. Lite tänker man ju till varje gång men det här var som en bomb. Den hade tydligen sin punkt (ja, jag kan inte alls orden för jordskalv) i vår stad och det var väl därför vi kände den så vansinnigt.
Det känns ju lite läskigt att bo på 3:e våningen i ett gammalt hus som är byggt ovanpå en kanal när det händer sådana saker.

Nu börjar dagen!

Kram på er alla

Nu läste jag precis fler nyheter. 9 personer dog inatt. Varav  barn i ett annat jordskalv här vid 3.30 tiden inatt. Där var skalvet på 6,7
Hjälp
http://www.dn.se/nyheter/varlden/manga-doda-efter-skalv-i-italien-1.838650

Kommentarer
Postat av: blonda j

ursh va läskigt!

2009-04-06 @ 07:30:29
Postat av: josefin

Usch vad läskigt! Det står i DN att det var staden Aquila som drabbades värst, är det där ni bor?

Förstår att ni blev rädda! Vilken tur att ingen blev skadad.

Roligt förresten att du börjat blogga igen efter lite uppehåll!

kram

2009-04-06 @ 07:34:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0