Back to life

Shit, det startade med värsta fart. Nu är vi tillbaka i underbara fruktansvärda Italyland igen. "Semestern" är slut för den här gången.
Imorgon är en stor dag. Då börjar vår fina stora a i första klass. Vi har sedan en tid tillbaka slutat prata med honom om det för det blev nog för mycket. För mycket ansvar..för stort helt enkelt. Vår lille älskling är ju bara 5½ år gammal. Lilla Bibbi har börjat dagis. alltså, inga barn hemma fram till lunch..men en himla massa ungar att få till och från alla skolor och dagis.

Sommaren har gått väldigt fort. Sverige resan var som vanligt lyckad. En liten katastrof hände men i övring flöt allt på som det ska.
Butiken är återigen öppen och kunderna har kommit tillbaka från semestern och beställer kostymer och annat dyrt. Tack!
Jag har sökt jobb på ett svenskt företag med drömlön. Nu vill de träffa mig. Tjohooo

Jag måste fixa lite saker här hemma. Någon gång ska jag skriva hur det är att ha ett barn i italiensk skola. För det är INTE som i Sverige. OCH jag ber er..klaga aldrig på något!

Vi hörs,
Mrs E

Kommentarer
Postat av: Ponder

En smygläsare anmäler sig och meddelar att hon tycker det är kul att du är tillbaka! :)

(Vi skrev lite samtidigt på AFF ankomst juli när vi väntade våra -06:or...)

2008-09-17 @ 18:47:23
URL: http://ponderingar.blogspot.com
Postat av: Ponder

En smygläsare anmäler sig och meddelar att hon tycker det är kul att du är tillbaka! :)

(Vi skrev lite samtidigt på AFF ankomst juli när vi väntade våra -06:or...)

2008-09-17 @ 18:47:43
URL: http://ponderingar.blogspot.com
Postat av: Ponder

Dubbelpostar gör jag visst också, men jag skyller på att Prinsen sitter här bredvid och hjälper mig... ;)

2008-09-17 @ 18:48:30
URL: http://pondersprins.blogspot.com
Postat av: Kaisa

Å så klagar man på att barnen måste börja på dagis tidigt här...

2008-09-20 @ 11:09:31
URL: http://nolia.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0