Det har hänt mycket den senaste veckan

Jag vet inte var jag ska börja eller om det är något som jag egentligen borde skriva här. Inget speciellt men ändå en händelserik vecka. Föresten skulle jag nog inte kunna komma ihåg allt iallafall..och lilla S skriker som en galning från sovrummet där hon och Mr Big är.
Jag sitter och lyssnar på James Blunt igen. Mm, det är något speciellt..

Få se nu, idag är det måndag och det var marknad som ni vet vid det här laget. Det var det igår också eftersom det är påsk nästa helg.
Jag var vaken med SS till solen gick upp imorse så det blev inte så mycket sömn. Men det verkar gå iallafall. Nu är ju klockan 23.45 och jag kan inte sova så jag sitter här i vardagsrummet och skriver istället.

På morgonen var jag ute på marknaden en sväng. Sedan träffade jag en kompis och vi gick till ett ställe och stannade där i en timma. Sedan ringde Mr Lui och sa att jag måste skynda eftersom vi hade ett möte på lunchen..som jag som vanligt hade glömt. Jag kom försent och mötet blev inställt och framflyttat. En månad..
Big gick hem och städade och sov en stund och jag åkte till skolan och hämtade pojkarna. Sedan åkte vi och köpte frukt och gick till parken utanför SF:s dagis. Där stannade vi i 1½ timma. Det var underbart för idag var det riktigt vår väder igen. Som svensk supersommar ungefär. Klarblå himmel, varmt och en underbar sol.
Mm, det är det som är lyxen med att bo i det här landet..och det är det jag njuter av och tänker på när jag längtar hem. Hem, som förut var Sverige.

Idag fick Big ett brev från Lambretta klubben. Det ska vara ett meeting i Sverige i sommar och han blev faktist sugen på att åka. Några dagar i juni. Det skulle nog var väldigt roligt för honom och han pratade om att ta med Stora a. Men antagligen kommer det inte att bli av eftersom han har svårt att stänga butiken.

I lördags var vi på födelsedagskalas igen. I ett jätte stort hus på landet med en massa barn och föräldrar och som vanligt väldigt mycket mat och dryck. Vi blev dock inte kvar så länge för det var verkligen kallt där. Det var ute på landet och det blåste och var kyligt men någon timma blev vi kvar iallafall. Som vanligt var vi där med våra vänner B family.

Söndagen var underbar. Vi åkte till havet där det var en stor hästtävligt. Herregud vad höga hinder det var. En man som gick förbi mig och som var mycket längre än mig (jag är 169) var bara huvudet högre än hindren. Gulp! Jag kan inte förstå att jag någonsin har vågat hoppa. Det är ju livsfarligt!

Fina hästar, skyhöga hinder, flotta människor i svinadyra bilar. Så kan man sammanfatta det hela. Efter hästtävlingarna åkte vi till havet. Där var det lunch stängt och lagom mycket folk. Det gick att stanna och titta i skyltfönstren. När det är öppet kommer man annars inte lika lätt fram. Särskilt inte vi med vår megafamilj. Nämligen vi sex och B fem. Elva personer är vi tillsammans. Och vi är alltid med dem. Det är sju barn i åldrarna 2 månader till sex år. Full fart. På eftermiddagen började magarna kurra ordentligt och vi åkte till CDa och åt. Jätte gott som vanligt. Ni som vet vad CDa är vet att man äter hur gott som helst där. Eller hur?
Tillbaka till stan och till glassbaren och sedan en öppen trädgård där vi stannade till sent på kvällen. Vilken dag!

Imorgon kommer städGiovanna hit igen. Jag gillar inte henne så mycket. Det är något med henne som stör mig. Och dessutom så gör hon aldrig rent där jag vill. Hon gör bara som hon vill och så använder hon ett rengöringsmedel som luktar hemskt. Det tar flera dagar innan det går bort. Hon tar till och med sig sin egen käpp för att piska våra mattor. Varje gång lämnar hon hemmagjord pasta eller kakor och ägg från hennes frigående höns som hon pratar om. Hon är en sådan där "typisk" gammal italienska. Hon har snappat upp alla tips från "de sina" och så säger hon alltid att mina barn kommer att bli snoriga, få diaree eller annat snusk bara för att de går barfota hemma. Hon är jobbig helt enkelt men Mr Big vill verkligen ha henne. Jag tror han känner en trygghet i att hon är här på tisdagarna. För mig är det ju inte lika lätt eftersom jag måste vara ute tills hon har gått varje tisdag.

Den här veckan vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på. På onsdag vill Big att jag ska jobba på eftermiddagen. På torsdag har vi öppet på morgonen inför påsken. Normalt sätt har vi ju stängt på torsdagar. Barnen har påsklov onsdag till onsdag. Mysigt att vara alla hemma. Hoppas det blir fint väder. Tyvärr verkar det inte lovande.
Men runt 20 grader iallafall.

Nu måste jag gå och ta ut köksmattan ur tvättmaskinen. Stora Snuff hällde ut yoghurt på den tidigare och på torsdag ska vi ha middag här och jag vill ha ren matta då. Dessutom måste jag lägga i soffan i tvättmaskinen.

God natt,

/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0