Söndag idag

Idag är det en solig-varm-underbar söndag och vi har varit hemma och storstädat precis hela dagen. Vid 12 åkte Mr Big ut med pojkarna och jag la lilltjoffsan som somnade på 2 sekunder. (Normalt sätt kan det ta ända upp till 45 sekunder innan hon somnar hihi). Jag satte mig och läste en gammal mama som jag just hade sorterat bort från hyllan. Där var Malin Berghagen på omslaget och i tidningen kunde man läsa en lång artikel om henne. Tidningen var från förra sommaren om jag inte minns fel och det stod att hon och Tommy Nilsson hade blivit familj igen efter krisen. Vad konstigt egentligen att läsa en sådan artikel när jag för bara någon dag sedan stog om dem i alla dagstidningar av skallersort att de hade skilt sig nu. En gång för alla.
Jaja, det är andra problem. Vår mörka hemska hemlighet som vi har i vår familj just nu och som vi alla går igenom går inte ens att beskriva. Jag skulle heller aldrig komma på tanken att skriva om det här. Men en dag ska ni få se. alla ska få se och framförallt veta sanningen som för tillfället inte verkar ha kommit fram. Eller det har den ju inte alls. Men det kommer en dag då allt ska bli fest. Det ska bli bra. Snart. Mycket snart.
I sommar är vi tillsammans!

I torsdags hämtade vi barnen från skola och dagis och åkte till Pesaro för att köpa present till "överlevaren" på Hermes men när vi kom dit så hade de inte färgerna som vi ville ha. Det fanns bara fula mönster i orange eller blått. Vi ville ju ha babyrosa. Det går ju inte att ge ett tantmönster i orange till en liten flickebebis som ska döpas. Där går gränsen.

Jag kollade på pochette på www.hermes.fr och där finns jätte fina mönster och dessutom i mjukrosa. I veckan måste jag åka till Bologna som är närmaste staden som har Hermes. Mahh..Kanske kan jag ta mig en liten tur på H&M också då. Och Zara :) Bologna är en rolig stad. Man vet aldrig vad som kan hända hahha.

I fredags var det fest på stora a:s skola. Det var jätte roligt med massor, verkligen massor med mat och sött som alla föräldrar så fint hade tillaggat. Jag skulle ha gjort en jätte god kladdkaka men jag kunde inte hitta receptet och kom inte ens ihåg halva så jag gjorde rosa maränger och 100 köttbullar. Jag hann se dem ta ut dem i trädgården och sen var de borta. Jag satte svenska flaggor i alla så folk skulle veta att det var polpette svedese och inte några jäkla fustitalienska köttbullar : )

Lördagen blev en ganska jobbiga dag. Den började bra. Mr Big tog med sig lilla a till butiken och tjoffsan och jag gick upp när de gick. Efter ett tag väckte jag stora a och allt var bra. Sen kom orkanen hem till oss tillsammans med Mr Big och lilla a. Det blev en helt galen eftermiddag som slutade med dåligt samvete efter att jag hade skriket mig galen till barnen som gjorde allt till en katastrof. Jag fick helt enkelt panik tillslut. Men fy vad man kan få dåligt samvete ;(

Frukost alla 5 tillsammans imorse. Städa städa. Nu är jag ute en stund och jag tror och hoppas att de andra har gått och lagt sig. Jag ville ta en sväng med vår turkosa Lambretta. Den är bara för underbar och man sitter med ett stort leende på läpparna när man kör den. Den är jätte roligt.

Ikväll är det middag uppe i bergen ovanför havet. Till Monte C, hos Giulio ska vi och äta, precis som förra söndagen. Det är så vansinnigt god mat där.






Kommentarer
Postat av: asa

jag ska ocksa satta flaggor i kottbullarna nar b har skolfest - dvs nar han blir stor;)

2007-05-21 @ 19:44:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0