Då var vi här då

..på slutet av ännu en vecka!
Idag gick vi upp i ganska human tid, vid 9.30. Vi hade en ganska kaotisk natt med 2 barn som hade krupphosta.
Alltså grejen med att ha många barn är ju att när något är roligt så är det suuuuper roligt men när n¨gpt är jobbigt, ja då är det verkligen huligan jobbigt. Helt galet jobbigt. Som inatt!
Lilla A och Pruttan S hostade om vartannat och pruttan fick nog lite panik när luften inte var nog för alla hostningar och hulkningar. Lilla A hade det verkligen jobbigt. Dessutom blev de ju lite kramiga och ville absolut sova med oss så den lilla tid de sov var vi vakna iallafall eftersom det var så trångt i sängen!

Jaja, det blev morgon till slut iallafall och vi gick upp och plockade lite, Mr big gjorde en brodo (jag orkar inte komma ihåg vad det heter på svenska men det är ju så många som kan italienska som läser bloggen iallafall så det kan ni ju gissa ut iallafall..föresten, heter det kanske buljong på svenska?? Oj, vad onödigt att jag skrev allt det här då!! men nu kan jag ju inte radera det)

Bara för informations skull. Jag sitter och dricker cocacola, Prutt kryper på golvet och Stora A tittar på Shrek på video. Blonda J sitter i soffan och läser och Mr big sover med lilla A. Många att hålla reda på ska ni veta.

Vi hade bestämt att vi skulle i väg till CDA och äta vid havet idag (Ja, min familj vet vad det är, eftersom jag måste veta vad b m b är så får de gissa vad CDA är för ställe heheh)
Om man vill ha plats där så måste man vara där innan 12. Precis innan de öppnar, annars får man lungt vänta i minst en timma. Det är helt sjukt mycket folk där! JÄMT!!
Ja, vi bestämde iallafall att vi skulle åka hemifrån 11.10 senaste..och klockan 12.00 satt vi i bilen! Inte illa va? Allt i sin ordning med andra ord. Vi kom dit vid 12.15 och då var det förstås för sent. Men eftersom vi är trogna kunder så fick vi boka ett bord till 13.15, lite viskandes eftersom man inte får boka där. Sen drog vi till havet och gick i MM och tittade på alla fina grejer.
OJoj, det finns för mycket där som man vill ha! Alla sommargrejer börjar komma fram. Det är mysigt.
Sen blev det mat. Massor med mat, och barnen skötte sig så bra som de bara kan. Det var verkligen roligt. Sen till havet, stranden och busa lite och så hem..där vi sitter nu.

Nu vill jag inte skriva mer.
Hej då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0