Ännu en blogg är född

Det här är det första inlägget jag skriver på den här bloggen. Jag hoppas att det inte är det sista men mitt liv jag lever med min familj har sådan fart att jag inte hinner med. Jag hinner inte riktigt tänka undertiden jag lever dagarna.

Imorse ville jag komma ut i en anständig tid för att hinna med allt som ska göras. Mr Big åkte med killarna till skola och dagis och jag skulle duscha. Hårtvätt som vanligt..men när jag försökte torka håret så blev det aldrig riktigt torrt. Jag torkade hur länge som helst men det blev bara fettigare hela tiden..Sen kom jag på att jag glömde att tvätta ur balsamet. Det är oroande. Jag är inte (eller VAR inte) den som glömmer saker och nu kommer jag inte ens ihåg att tvätta ur balsamet när jag tvättar håret. Jag fick tvätta det igen och blev helt svettig av att stå upp och ner och torktumlaren stod på så jag fick även ta en dusch till.

Lilla pruttan började bli trött så det blev till att stressa. På med kläder, inget smink och fixa pruttan. Allt färdigt, släcka lyset, nycklar. mobil i fickan och..bajslukt! Hon hade bajsat. Vi var helt påklädda, svettig morsa och bajsig dotter..Av med alla kläder, in på toa och ut igen. Svettig.
Varför blir det alltid så? Gör de så med flit för att man har tagit för mycket tid på sig? Alltid, alltså alltid bajsar de när man precis ska gå ut. Bäst verkar det vara om man har bråttom till dagis också..vilket vi inte hade idag men jag ville ut!

Efter en liten sväng på stan gick vi till barnens bästa pappa. Han jobbade. Vi datorade. Flickebarnet sov i vagnen.

Jag tog en sväng förbi för att höra om svensk italienska böckerna till kursen som startar imorgon hade kommit men chefen var inte där. Hur gör jag nu? Imorgon ska jag för första gången i mitt liv lära ut svenska till en gubbe som dessutom ska lära sig svenska på 30 timmar och jag har inga läroböcker. Egentligen ska jag sitta och söka efter en läroplan nu på internet men efter 11 sidor word så tror jag att det får räcka. Jag vet inte riktigt vad vi ska hitta på imorgon på kursen men om du skulle läsa det här så kan du ju hålla en tumme för mig klockan 16..

HJÄLP!

Efter dagis/skola åkte jag med ett helt gäng barn till en lekpark. Polismorsan kom efter ca 45 minuter och jag hann få en kurs i hur man får bort lera från skorna från stora A:s kompis som är 4 år gammal (italienare) och vi hann leka brandkår.

Solarium och hem.

Våren börjar komma men den lurar en då och då.

Intervju klockan 16 idag för en guida som kommer i slutet av året. Vi har blivit utvalda för vår exklusivitet. WOW! A skrek som aldrig förr tills vi kom på att han gillar att pilla med datorn.
Byxor som han själv valde ut på Benetton. Han stod i provhytten naken tills jag hade gått och betalat dem så han fick åka hem med dem på.

Kinderägg till Arvid som blev mutad att stanna hemma.

Tacos, eller Messicano som min käre italienare säger blev det ikväll. Väldigt försvenskad version och till och med utan Corona och musik.

Nu ska jag sova! God natt gott folk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0