Idag

Idag är det måndag igen. Jag gillar måndagar. Då har man hela veckan på sig. Snart är det fredag igen ändå.
Imorse fick jag sättapå barnen kläderna medan de sov. De gick och la sig med oss vid 12 inatt så de var inte så pigga på att gå upp 7. Sen lockade jag upp dem med mojjo..Cremefärgad och jordgubb ville stora a ha. Han har börjat definiera färger efter färg/smak på glass. Det låter jätte roligt. Det finns mååånga sorters glass här i Italien och därmed också väldigt många färger.

Jag gjorde det brutala att sätta på en tvätt igårkväll..med min mobil i! Sorg! Hur ska jag klara mig. Jag hade med mig mammas gamla telefon som kanske fungerar med ett nytt batteri, men kanske inte. Snurrade runt på marco polo, comet, timbutiker men hittade aldrig rätt batteri. Hur klarar man sig?

Nu ska jag och Snuffsan S gå ut i solen istället för att sitta här och skriva. Jag skriver så lite nu men jag har inget jag vill skriva om. Livet rullar på. Vi är på stranden, åker upp i kullarna, går promenader, vi cyklar med barnen, vi går i butiker, vi jobbar, jag lär ut svenska, vi drömmer om semestern, vi äter god mat, men vi är så ledsna för det som pågår i Sverige. Jag hoppas att det snart. Väldigt snart, kanske idag, kanske den 23:e får ett slut. Ett bra slut!

Igår piadina i kullarna

Nu har jag pratat med Zia Succo..herregud jag är så frukansvärt ledsen. Hur hemskt kan det bli? Hur länge kan det här hålla på? Nu vill jag inte ha det så här mer. Ingen av oss

Kommentarer
Postat av: KUSSE!sin lilla m

hej gummsan! JAg hörde vad som skulle ske i dag men har inte hört hur det har gått... Kan man ringa på din mobil eller har du tagit helt kål på den??
Massa bamse kramar

2007-04-16 @ 17:09:37
Postat av: KUSSE!sin lilla m

hej gummsan! JAg hörde vad som skulle ske i dag men har inte hört hur det har gått... Kan man ringa på din mobil eller har du tagit helt kål på den??
Massa bamse kramar

2007-04-16 @ 17:09:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0