Avslutningsvis

Dagen är nästan helt avslutad. På ett sätt är den det när alla barnen ligger i sängen och sover. Rena och med pyjamasar. Vi hade Stora A's kompis här hela eftermiddagen och bestämde att vi skulle till Herr Benito Amilcare Andrea Mussolinis hemby Predappio för att äta fantastiska bruschetta. A's kompis mamma kunde inte följa med så vi tog med oss honom och åkte dit isället.

Det känns ändå alltid lite märkligt att vara i den byn. Den känns svart på något sätt.


Hur som helst så gick det bra. Vi var jag, Big och 5 busungar. Folk tittade (som de ofta gör) och viskade 5?!!?, neej inte kan de vara deras alla?? osv.

Hem med A's kompis, ner med garagedörren på butiken och så åkte vi och köpte mjölk i mjölkautomaten.
När vi väl kom hem hade alla barnen somnat i bilen. Grisiga och skitiga och fullständigt däckade bar vi dem upp till vår tredje våning och började fast på omvänd väg med samma sak som vi gjorde imorse. Klä av alla barnen.
(Innan vi åkte bytte jag dessutom kläder på alla då de redan hade skitat ner första omgången kläder på skola och dagis).
MEN nu ligger de alla i sina sängar. Imorgon är det fest i vår stad. Vår överbeskyddande Madonnas dag. Mysigt att vara hela familjen tillsammans en hel dag mitt i veckan.

Nu ska jag se på tv på datorn. God natt!

E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0