Mysigt med ljus

Jag är nog ljusfetish. Jag älskar tända ljus. Vår, sommar, höst eller vinter. Dag, kväll eller natt. När som helst. Det får mig alltid att må lite extra bra.
Jag har dock ett litet problem. Det har blivit bättre än vad det var tidigare men jag är ändå inte nöjd.
Ljusen vi har hemma kommer alla från IKEA. Av anledning. Jag tycker de är fina, brinner länge, rinner inte och är väldigt billiga. De är luktfria och har en perfekt färg. Inte kritvita men heller inte färgade. Föresten kan jag ju lägga till att jag fullkomligt AVSKYR färgard ljus. Eller doftande. Fy farao. Jaja, iallafall så är mitt problem (som som sagt har blivit lite bättre) att jag har 3 mil till närmaste IKEA. Varför det är lite bättre nu är för att det var nästan 8 mil tidigare. Men 3 mil är ändå 3 mil. Man sätter sig inte i bilen och förlorar hela förmiddagen på att åka till IKEA för att köpa ljus. Och man sätter sig inte heller i bilen en eftermiddag med 4 trötta barn och åker till IKEA för att köpa ljus. När ska jag då köpa dem?
Nu börjar ljusen att ta slut och jag lägger i värmeljus i de nästan helt uppbrunna blockljusen. Om man tar bort aliminiumet som värmeljuset ligger i och låter det smälta i blockljuset så blir det faktist ganska bra ändå.
Just nu har jag över 30 ljus tända här hemma. Det är lite varmt med tanke på att det är ungefär 30 grader varmt ute men det får gå iallafall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0