Jag fick nog!

Det gick inte att vara hemma mer. Jag fick nog. Vi vaknade imorgon, alla utvilade och på bra humör. Ingen hade feber, ingen hade ont någonstans. Yipiii. Stora och Lilla A följde med Big till butiken. Jag slängde mig på luren och ringde min kompis F och frågade om vi inte kunde ses. Jag ville vara social. Träffa någon annan än oss. F skulle till en butik och göra bomboniere till dopet av hennes son som vi ska på den 29:e. Bomboniere är jätte viktigt här. Det är som en liten gåva som man ger på tex dop, bröllop, skolavslutningar mm. Det finns en enorm tradition i det här och det är väldigt viktigt. I syditalien är det nästan ett rent vansinne. Det är bombonieran som avgör om festen var lyckade eller inte kan det verka som ibland.
Iallafall så valde vi ut en gullig liten ask, som sedan fylls med konfetti. Chokladfylld eller med mandel. Ljusblå för pojkar, ljusrosa för flickor, guld eller silver och vita vita bröllop. Det är så mycket som ska tänkas på. Hur F och damen i butiken kom fram till att det ska vara 4 vita och en ljusblå i varje paket när hennes son ska döpas var en historia lång en timma. Eftersom hennes son har fyllt 1 år så kan man inte bara ha ljusblå. Han är ju inte bebis längre då. Typsnittet på texten i biljetten som hänger på lilla asken..Herregud. Fantastiskt ändå. Vilken business. Och faktum är att jag börjar gilla det där nu. Det är ganska mysigt faktist. Varje gäst får med sig ett litet paket hem.

(de med mandlar är godast..)

Efter detta bestyr tog vi bilen och åkte till Faenza för att gå på h&m. Inget inköp dessvärre.

Vi åkte hem, jag tog ett bad och sedan åkte jag för att titta på en lägenhet. Den var inte rolig alls. Ahhh vad deppigt det är att se fula hem.

Eftermiddagen bestod sedan av pepparkaksbak med resterande bit deg (tar pepparkaksdegen aldrig slut??) och sedan 2 vilda flickor som skulle göra slut på all sin kraft. Inklusive min. Det var fullständig katastrof här hemma i eftermiddag. Och då hade jag bara flickorna.

Kl 19.30 åkte de i säng och sedan efter 20 kom Big hem med kebab och 2 andra vilda barn. Pojkarna.

Nu har de också åkt i säng och det verkar som om Big också somnade med dem. Så här sitter jag ensam. Vad tyste det blev. Vad ska jag nu hitta på?

/Mrs E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0