Härlig morgon!

Morgonen startade tidigt i den P-ska hemmet. Barnen var nog vakna redan vid 6.30. M gick upp strax före sju och jag låtsades som om jag sov vidare, stängde dörren och öppnade fönstret för att få in den underbara ljumma luften utifrån.

Jag hade inte packat upp mina grejer från Sverige resan än så jag passade på att göra det medan jag inte hade några barn som hoppade omkring i resväskan.

M skulle cykla med Stora A till skolan men jag ville inte bli kvar hemma. Han tog med sig Lilla A också och så bestämde vi att vi skulle träffas på en bar och äta frukost alla tillsammans när han lämnat Axel.

Frukost blev det gånger 3 för mig. Efter den med familjen åkte jag hem till mamma där även hennes kompis Evy härjar just nu. Jag och barnen väckte dem klockan 9 med att ringa på klockan. Efter det åkte vi iväg och köpte glitterpennor till Stora A och en Gormito till lilla A. Glada ville dem åka till pappa i butiken men sedan ville de inte åka därifrån så de stannade och ritade med sina nya glitterpennor i ett par timmar. Jag gick ut med Lilla S och träffade en kompis och tog mig en tredje frukost tillsammans med henne och hennes barn på ytterligare en bar.

Sen skola, hämta Stora A, köpa glass på glasserian och sedan en aperitivo tillsammans med M, barnen och M's kompisar på mercato coperto. Vi köpte med oss vattenmelon, melon, parmaskinka, tomater och basilika och gjorde sedan en härlig somrig lunch med skaldjur, grönsaker och frukt. Nu får det nog räcka med mat för ett tag.

Jag vet inte vad vi ska hitta på i eftermiddag. Kanske en lugn stund hemma och en cykeltur ikväll..

Här kommer lite bilder från Sverige.

Vi hörs sen,
E



























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0