Veckans blogg

Oj, jag kom med som finalist hos en annan bloggerska idag och det är ju jätte roligt. Rösta gärna på mig!! Yihuu
Helt plötsligt fick jag också därför en himla massa nya människor som kom in på min blogg.
Vill ni veta vem jag är?

Jag heter E, men kallas bara Mrs E. Jag har precis fyllt hiskeliga 29 år och sörjer min nedräkning till 30. Det känns som ett ofantligt nummer 30. Men jag har ju ett år på mig att vänja mig.
Jag flyttade till Italien ett par gånger under 90-talet, när jag var väldigt ung och jag lärde mig en hel del på de resorna.
Tillbaka för att stanna kom jag i januari 2002 och har alltså bott här i 7,5 år nu. Jag träffade nämligen en väldigt snygg man vid namn Big sommaren 2001 på ett svettigt tåg från Milano destination syd. Han pendlade då mellan Parma och staden vi bor i. Jag fick ett otroligt snyggt visitkort och ringde upp mannen med den kritstecksrandiga kostymen från svettiga tåget några dagar senare. Det visade sig vara en väldigt mycket äldre man (19 år äldre) med 14 flickvänner och med ett arbete som stilist och stort intresse för design.

Vi sågs några gånger under min semester, sedan åkte jag och hälsade på i november 2001. I januari 2002 flyttade jag till Siena för att försöka lära mig språket han talade till mig med och blev kvar där i 2 veckor (meningen var att jag skulle vara där i 6 månader)..resorna mellan Siena och hans hem blev för jobbiga och efter en natt på besök så blev resväskorna kvar. Sen blev Stora A till och jag blev kvar. För alltid. Stora A kom i december 2002.
Snabbt ska det gå.
Sen kom som sagt några fler.
Lilla A kom i maj 2004, Stora S i juni 2006 och i januari 2008 var det Lilla S tur.

Nu är vi färdigt med familjen och är lyckliga föräldrar till 2 underbara pojkar och 2 ljuvliga flickor. Lyckan kunde inte bli större.
I januari 2005 blev jag less på att vara ensam hemma med 2 småbarn och ställde ultimatum till Big som då var borta på jobb mellan 07 och 23 varje dag att sluta. Eller så flyttade vi till Sverige. Beslutet kom som en raket och i februari var Big helt plötsligt hemma på heltid. Vi började fundera dock på vad han skulle hitta på för att försörja en familj och han fick många olika och också roliga erbjudanden. Valet blev dock att följa en dröm han hade. Att öppna en egen butik. I april samma år slog vi upp dörrarna och hade en hejdundrande fest i nya butiken. Allt fungerade perfekt. M gjorde succe' och de mesta flöt på. Vi bestämde oss för att försöka få ett till barn men det tog lite längre tid den gången, men så kom Stora S till slut iallafall..och sen Lilla S

I lördags blev flytten av nya butiken klar. Vi lever numera i ett kaos med massor med barn, massor med jobb och en himla massa utflykter och minisemestrar. Det är lycka blandat med kaos och katastrofer men i slutet av dagen så skrattar vi mest iallafall.
Vi kommer snart att öppna fler butiker och nu när gamla butiken äntligen har blivit färdig och är öppnad så kommer vi att satsa på nästa.
Men först ska vi ha semester. Om en vecka åker tvåan och trean till Sverige med nonna Å. Vi åker till Forte dei marmi och solar och sedan blir det Sverige i 3-4 veckor. Barnen börjar skola och dagis igen i mitten av september.

Vi ses väl igen?

/Mrs E

Jag ska tala om för er att jag plutar så där med läpparna bara för att hålla
de supertunga solbrillorna på plats. Jag har ganska dålig syn och glasen
är så tunga och när jag svettas åker de ner om jag inte plutar


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Härlig berättelse om hur du träffade din man!Jag kanske borde åka mer tåg..

Blogga på! :)

2009-07-19 @ 23:21:53
URL: http://nathaliewallenthin.se
Postat av: jannike

jag bor också i Italien, sardinien (alghero) sen 4 år tillbaka och min kille är 17 år äldre än mig och tillsammans har vi en dotter på 11 månader!

Vad är det för butik ni öppnat?



kram jannike

2009-07-20 @ 00:24:02
Postat av: me

har följt din blogg länge men aldrig fattat hela bilden! så kul att få läsa det här! jag bor också i norra italien med min kille sen 10 år och vill gärna gärna skaffa barn men är lite rädd.. för brist på pengar, på jobb, på tid.. men vill ändå jättejättegärna. tack för att du delar med dig!

2009-07-21 @ 13:55:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0