Snart 50..och snyggast just nu

Så står det när man går in på http://www.blogg.se/ Det handlar om alla snygga män som snart fyller 50. Min Big är ju 48 år år gammal och jag måste nog säga att han är väldigt snygg. OCH snart 50.
Vilken jäkla tur jag har!


Här är det varmt som vanligt. Jag är hemma med barnen. Vi åt frukost med vattenmelon, melon, vindruvor, körsbär och andra frukter och napolitanskt bröd. Det var underbart gott. Frukten smakar så mycket och har så härlig konsistens nu på sommaren. Jag skulle kunna äta ihjäl mig på frukt!

Barnen härjar runt i huset och jag försöker städa. Det går långsamt i värmen. AC:n står på men det blir aldrig riktigt svalt iallafall. Idag öppnade Big dörren till nya butiken. Jag har försökt nå honom hela morgonen men det går inte. Han har haft fullt med folk hela morgonen.

Allt går sakta men säkert framåt. Flytten är nästan färdig, diskmaskinen har kommit hem igen, bilen lagas nu. Vi ger upp garantin för att få hem den någon gång. Vi har hittat en lägenhet som vi verkligen vill ha. Svar får vi i slutet av juli.

Förberedelserna inför semestern är igång. På måndag måste vi göra nytt pass till Lilla A som åker med Stora S, Nonna Å och U till Sverige nästa tisdag. Sedan kommer min kompis T hit och stannar över helgen. Vi åker till Sverige med bilen runt den 12 augusti och stannar iallafall hela augusti ut. Det ska verkligen bli skönt med semester. Om det är möjligt åker vi förbi Nice och Costa Azzurra på hemvägen..och sedan blir det ju Turkiet i oktober.

Stora A kämpar med sina sommarläxor men nu börjar det lossna. Han hade verkligen ingen lust att göra läxor på sommarlovet tidigare. Men han gillar att läsa och det går bra nu.

Bältrosen börjar ge sig. Stora A hade inte det utan det var en hudinfektion och han får antibiotika för det nu. Tvåan och Trean som hade bältros har slutat med medicinen nu och det börjar läka ordentligt. Nu är det bara Fyran som har något konstigt. Hon är som en prickig korv i ansiktet. Det kom för 2 dagar sedan och hennes läkare sa att det var en allergisk reaktion men då borde det ju vara borta nu?!

Inte vet jag..

När M kommer hem åker vi till poolen i bergen och badar. Ikväll blir det Rimini och hästtävlingar http://www.csi-sanpatrignano.org/ Sen tror jag vi åker in i Rimini och äter middag vid stranden.

Nu ska jag försöka fortsätta städa lite..Det ligger körsbärskladd och kakor insmorda i golvet.
Badrummet har haft översvämming (ordnat av 2 busiga badbarn) och jag måste tvätta några tvättar.

Byeee,
E

Kommentarer
Postat av: Josefine

Hej =)



Jag bor i Sverige men har släkt från Italien och på sommaren hälsar jag på dom :D



För några veckor sedan var jag i Rimini och på hotellet jag bodde på så var det ett gäng med tjejer som på dagarna var på tävlingar, det kanske är på samma ställe :P vem vet ! hehe

Känner du till en strand som heter Haiti ?



Kram =)

2009-07-19 @ 17:07:54
URL: http://josfn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0