Härliga söndag

Jag gillar söndagar. Det är så underbart att vara alla tillsammans. Vi gör alltid något. På vintern åker vi ofta ut i bergen eller till någon storstad och på sommaren, våren och hösten så åker vi nästan alltid till havet.
Idag var vi vid havet. Det var perfekt väder idag. Inte över 40 grader..äntligen. Himlen var alldeles klarblå och luften gick att andas.
Igår blev det inga hästtävlingar. Vi kom ut 21.10 igårkväll. Det tog en jäkla tid för att komma iväg. Eftersom vi hade lovat barnen väldigt många saker som vi inte sedan gjorde så var vi tvugna att hålla något..att köpa Yogi kort på edicola (tidningskiosken)..men tidningskioskarna var ju också stängda den tiden så vi åkte istället till blockbuster (tror det finns i Sverige också, eller? Iallafall en videobutik) där de också säljer lite kort. Självklart fanns inga Yogikort men det fanns Batman gubbar på rea. 5 euro styck. Som funnet. Pojkarna blev överlyckliga och Stora S fick också en 5 euros leksak. Korten var genast glömda och vi åkte till baren och drack mojitos med alla barn och sedan iväg till en hämtpizzeria där vi satte oss ute och åt pizza. Nonna Å och U hade varit uppe i bergen på nya favoritrestaurangen (som jag och M hade ensammiddag på härom kvällen) och var på väg ner när vi ringde vid 23. Nonna kom till pizzerian i sin roadster och stannade en stund med oss och åt och drack lite till. Sedan tog hon med sig flickorna hem och vi åkte hem med halva gänget, vilket är en enorm skillnad när det är natt och de alla somnar i bilen på 3 sekunder och vi måste bära upp dem till tredje våningen. Kvällen blev hellyckad!

Här är lite bilder från idag.

Big och pojkarna igår kväll när vi kom hem


Idag hade Stora S lust att bli fotograferad, så det tog jag vara på..


Stora fina S

Bara Stora fina S




Jag sa att hon måste skratta lite..då svarade hon: -men jag gör ju inget
annat än att skratta!! Stora S har alltid svar på tal





En bild som det säkert finns 2 miljoner av på andra bloggar. Men det är ju
underbart med sol och blå himmel.



Stora S blev sur en liten stund. Jag minns inte ens varför


Men så hittade hon några småsnäckor att smaka på..




och så blev allt bra igen.


Big tog med barnen och fiskade vid båtarna och jag passade på att ligga
och slöa på solstolen..


Det här var min syn hela dagen idag..

KRAM,
Mrs E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0