Det känns tomt

med bara två barn. Var tog de andra vägen? Jag tror jag packar väskorna ikväll, och de har inte ens åkt från Italien än.
Hjälp!

När Bibbi hade lagt sig i eftermiddag så satte jag mig med ettan och gjorde sommarläxan. Han har 120 sidor läxa att göra innan skolan börjar igen så det blir ungefär en timma per dag som vi måste göra läxa tillsammans.
Mycket för en liten pojke på 6 år som bara vill leka och ha sommarlov.
Det började med bråk, skrik och tårar men jag satt lungt kvar med honom och förklarade allt väldigt långsamt och noga och tillslut så började han skriva och räkna. Det slutade väldigt bra och han var väldigt glad och nöjd över det han hade gjort. Efter det väckte vi Bibbi som då hade sovit i nästan 4 timmar.
Skillnaden med 2 barn är att allt går väldigt snabbt att göra. När vi skulle gå ut tog det inte halva tiden utan väldigt mycket mindre. Det är inte så att det är dubbelt så mycket att göra med 4 barn. Det är hundra gånger mer. Man hinner inte färdigt med den ena förän de andra 3 redan har hittat på något nytt. Vi kom ut som skjutna ur en kanon och tog en lång och härlig cykeltur.




Turen kan börja





Jag och prickiga Bibbi

Stora A visar vägen



En prickigkorv

Så här ser nästan alla italienska hus ut på nedervåningen.
Som ett eget litet fängelse

En pinjealle'





Prickig med glad ändå

Stora A spelade fotboll med en sten på parkeringen. 50% italienare..

Vad säger ni?

Utanför stället vi åt på stod det en himla massa moppar på rad. Vi undrade
lite varför, det brukar inte vara så många unga på det här stället.
Svaret fick vi på terassen. 22 killar i 16 årsåldern tillsammans.

Den här bilden tycker jag är ganska rolig i sin felhet. Det ser nästan ut
som om månen har hoppat in i bilden

Middagen uppe i kullarna med lååång utsikt över hela härligheten
blev ett bra slut på en lugn och skön dag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0