Barnen är framme..

och jag kan äntligen andas ut. Det är verkligen inte klokt vad hemskt det är att skicka iväg sina barn på resor. Dela på familjen. Jag hatar det rent ut sagt. Det känns så fel som det bara kan bli. Tänk och gud förbanne, om det skulle hända dem eller oss något?! Fy, hemska tanke som jag nu inte ska tänka mer på.

Stora A är hos polismorsan och leker med hennes söner. Hans Vucoski som han kallar sin bästa kompis för.Vucoski mini är Lilla A's super polare.
Jag och Sigs ska snart gå ut. Vi väntar egentligen på att det ska bli svalare ute men som det verkar nu så får vi vänta ett bra jäkla tag på det. Alltså, vi klär nog på oss och går ut. Sigs går omkring naken i mina skor. Det tycker hon är jätte roligt och ser så lycklig ut med stora skor. Det är en härlig syn..

Vi ska iväg och hämta Big vid stängning och sedan åker vi och tar en mojito på baren till middag ikväll. Det låter väl som en bra ide'?

Jag har legat på soffan hela eftermiddagen och kolla på 16 åring som är gravida på mtv.com Alla amerikaner. Jag vet inte riktigt vad som jag reagerar mest på, förutom deras otroligt korkade sätt att tänka och vara. Jag är INTE en ammamamma fascist, men att inte ens försöka amma? Är det så i USA med alla? Äter alla verkligen pommes till frukost, lunch och middag? Hur som helst så var det inte det jag reagerade mest över, amerikaner är bra på att ge myten sanning, MEN vad i hela friden gör hela tjocka släkten i förlossningssalen?? Mammans familj, pappans familj, kompisar och andra dårfinkar..hur går det? Hur kan man släppa in någon? Jag tycker det ser helt bisarrt ut att båda familjerna står mellan stackars mammans ben och kollar när ungen ska ut. Svärmor håller i ena benet, svärfar i andra, din egen pappa står och fotograferar hela förloppet, syster håller i handen, bror ger dig mat. Nej, det måste vara så att de vill ha en himla massa männsikor att kunne be fara och flyga när det gör som mest ont och man svär som mest.

Vad säger ni? Verkar det inte lite sjukt?? Big skulle vara med (och ville givetvis också det) men ingen annan i hela världen skulle ens få se in genom nyckelhålet när jag födde mina barn.
Det var ju liksom ingen där och tittade när barnet kom in. Varför skulle de då vara där och se när det kommer ut? AHhhhh så galet!!!

Däremot tycker jag det är jätte roligt med besök. Både direkt på sjukhuset och hemma. Det har jag inga som helst problem med.

En lite tanke bara..

Nu måste Bibs få ny blöja för här luktar det illa.

/Mrs E

Kommentarer
Postat av: Anonym

LOVE MOHITO

2009-08-01 @ 02:17:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0