Hej fina vänner!

Jag har haft lite torka här på sidan som ni säkert märkt..Det är när jag egentligen har som mest att skriva som jag skriver som minst. Ja, ingenting alls.
Här har det varit december race. Det är ganska jobbigt att ha en butik i december. Det är ju jätte roligt när försäljningen ökar men det är väldigt mycket att göra och det är svårt att hinna allt när vi bara är 2 föräldrar, 4 barn och ett företag att sköta. Och så skulle ju julen hemma förberedas och när det var som mest att göra så stängde skolorna på grund av snökaos och is.  MEN det gick och nu är julen över. Granen har vi slängt ut och tomtarna har åkt ner i lådorna i källaren. Jag gillar att vänta in julen med julgran och pynt men när det är över ska det FORT ut. Nu satsar vi på nyårsfesten som vi ska ha hos oss i år.

Barnen fick jätte fina julklappar och julen var lyckad på alla sätt och vis. Nu ska vi vara hemma och mysa till efter Befana som är den 6 januari. Då får alla barn en massa presenter och strumpor fyllda med godis och dagen efter det börjar skolan.
Big var hemma i 3 dagar. Det har han inte varit på väldigt länge. Igår var pojkarna hos kompisar. De gick på bio och på kvällen åkte vi också hem till dem och firade lite. Lilla As kompis fyllde 5 år. Jag, mamma, flickorna och Big gick och strosade vid havet hela eftermiddagen. Det var skönt att promenera lite efter all jul mat.

Stora S har precis åkt hem tillsammans med mamma. Mamma var här hela förmiddagen medan jag var och gjorde bank och post ärenden, handlade mat, tog ner julen i butiken och var till skolan och hämtade Stora As vinterlovsläxa.

Lilla S sover och jag ska baka ananaskaka igen. Den är för jäkla god.

Hej svejs
/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0