En vecka har gått igen

Tiden går väldigt fort. Julen närmar sig och det tycker jag är riktigt mysigt. Vi pyntade granen med barnen igår. Det var en riktig drömkväll. Alla var glada och lugna. Till och med den super sena middagen blev en fullträff.

Ikväll fick barnen lägga sig klockan 20. Det tyckte de väl inte var lika roligt. Stora S blev kvar ett tag med oss efter att de andra somnat. Hon var och klippte sig för första gången i sitt 3½ åriga liv idag och när jag åkte hem med henne somnade hon i bilen så hon var inte speciellt trött kl 20. Vi åt middag jag, hon och Big och sedan somnade hon också. Nu sitter Big och tittar på politik TV. Riktigt tråkigt. Ingen håller sams och alla har rätt.

Imorgon 9.30 åker jag till sjukhuset med Stora S och hennes horn i pannan igen. Hoppas vi får komma in den här gången. Det har varit mycket sjukhus den senaste veckan. Jag har till och med varit på akuten..

Nästa vecka är det helgdag på tisdag och därför är skolorna stängda även måndag så blir helgen lite längre..jätte roligt för oss eftersom Big jobbar ännu mer när det är helgdag i december. Mamma åker till Sverige på måndag morgon så vi blir lite ensamma jag och busarna. För att göra det hela lite mer ledigt så strejkar skolorna och dagis på fredagen så veckan blir ganska kort. Pappa kommer på onsdag och det ska bli hur mysigt som helst. VI LÄNGTAR!!!

Jag sitter här och kollar resor till Marocco. Har ni tips på hotell? Vi vill dit med Zia succo, Marocco och gullungarna i slutet av mars. Marocco borde nog veta. Mamma följer med också.

Nu måste jag stänga datorn. Ögonen gör ont. (Medicineringen fortsätter..det går lite lättare att sätta i dropparna för varje dag, men det känns fortfarande som eld)

Jag måste lägga mig i sängen och fundera på alla fester och Stora As födelsedagskalas som är nu i december.
Vi ska ha födelsedagskalas för kompisar, decemberfest för alla våra kompisar, svensk julafton, svenskitaliensjuldagsfrukost, italiensk julafton och nyårsfest hemma hos oss den här månaden. Det känns som om det är dags att börja planera.

God natt vänner,
Mrs E


Kommentarer
Postat av: Zia Succo

Wow vilken härlig bild! jag vill se bilder på Stora S också när hon nu har klippt sig.

Har dom svarat något från la mamounia (hotellet)?

Vi har bokat le meridien n´fis, kolla in, det är fint. vore kul om vi bodde på samma eller hur puss puss j och killarna

2009-12-04 @ 12:20:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0