Påsklunch i bergen

En av de bästa sakerna med att bo där vi bor är att vi bor precis vid hav och vid bergen/kullarna. Det finns många fina ställen att äta på i bergen eller kullarna. Le colline. Jag vet inte hur man ska översätta det ordet. Idag var vi på lunch med våra kompisar. Fadua, Gerardo och deras barn Jacopo och Lorenzo, Chris, Giorgia och deras barn Martina, Alexander och vi sex. Vi hade ett jätte bord och det kom in rätt efter rätt. Antipasti, primi, secondi, contorni och dolci. Vi åt och åt och efter maten gick vi ut i trädgården. Stället vi var på är som en slags öppen bondgård. Det var massor med folk, hästar, hundar och katter.
Vi satt i trädgården i över 3 timmar och pratade medan barnen lekte med gårdsbarnen.
Här kommer lite bilder. Det ser ibland lite grått ut på bilderna och det beror dels på att jag måste göra någon inställning på kameran men också att det ofta är soldis här.  Men idag var en fantastisk dag. Varmt och soligt.


Några av äggen som barnen öppnade imorse


Underbara kullarna




Underbara Stora S


Big och S


Pojkarna bus


Stora S och Jacopo


Lilla A leker ren


Underbara kullarna


Vad är en påsk utan nykläckta kycklingar?


Kommentarer
Postat av: Nina

Kul att du hittat till ig - jag kikar in snabbt och återkommer! Var bor ni? Jag menar lunchrestaurangen ser ju underbar ut!

Återkommer,

Nina, Hjalmar och Selma

2009-04-12 @ 22:31:50
Postat av: Evy

Testing testing! Jag tror det funkar!

2009-04-13 @ 23:04:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0