Onsdag

Hemma är jag. Gud så skönt det är att vara hemma ensam. Regnet öser ner ute, det enda som kanske är lite störande är byggjobbarna utanför huset. De gräver och vrålar om vartannat, men egentligen gör det inget. Jag ska inte sova. Huset är som en bomb som exploderat. Så är det varje dag. Och varje dag storstädar jag. Men jag tycker faktist det är ganska trevligt. Jag vill ha fint hemma.

Ett litet problem med det här vädret är att det inte går att hänga ut tvätten. Jag hänger all tvätt ute sedan vi fick veta om lilla A's allergi, för att det inte ska bli så fuktigt inne. Nu har det regnat i flera dagar och tvätten går om och om igen för det börjar ju lukta illa om den när den inte får torkas.

Jag har satt på alla elementen också för att försöka snabbtorka lite. Problemet är bara att de stängs av automatiskt hela tiden för att det är så varmt ute. Nu har jag satt på 27 grader. Det blir nog ganska skön bastu temperatur här snart.

Imorgon är det torsdag. Äntligen. Då har jag och M en dag tillsammans. Vi tänkte åka till Bologna, precis som förra veckan, men den här veckan bara för nöje. Han tyckte vi skulle ha en spa dag också men det får bli en annan dag. Om det inte ösregnar imorgon också förstås, för då är det ju inte så roligt att gå på stan.

Nu ska jag sätta igång, men först ut FRUKOST!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0