Lite bättre

Nu känns allt lite lättare. Barnen sover och M är hemma. Imorgon jobbar han hela dagen men sen är han hemma i två dagar i sträck. Det händer vanligtvis aldrig. Idag var barnen ganska jobbiga. De var liksom för mycket hela tiden. Jag har städat, lagat mat, städat, tvättat, städat, handlat, lagat mat, bakat, badat barn, städat, torkat barn, städat, bråkat med barn. Ja ungefär så har det varit idag. Det var också därför det kom hem blommor till mig. För att jag skulle orka..

Dagen är över nu. Imorgon kommer vi inte att vara hemma någonting. Jag tänker gå ut när M går till butiken. Vi får hitta på precis vad som helst, bara inte vara hemma. Huset är kliniskt rent nu och så vill jag ha det.

Imorgon får det bli glass, hästar, parken, cykla, havet och plocka blommor. Kanske kan vi hälsa på någon kompis till mig eller barnen.

Nu ska jag fundera på vad vi ska äta ikväll. Något måste vi få i oss. Jag har bara lust att se någon film men jag tvivlar på att M har lust att åka och hyra något.
Men kanske..

God natt gott folk. Vi ses imorgon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0