En mysig förmiddag

M körde iväg alla barn till skola och dagis och sedan uträttade han bankärenden och annat. 9.30 kom han hem och hämtade mig och vi tänkte åka till Bologna..men blev sugna på Rimini och hamnade till sist i Cesena där vi gick och fönstershoppade. Cesena är en jätte mysigt liten stad. Vi hade tänkt äta där också men så kom vi på att bil biljetten gick ut och skulle gå och betala igen men då blev vi sugna på ett annat ställe uppe i kullarna. Där blev det lunch med massor av god romagnolsk mat och vin, sedan hämtade vi barnen och åkte hem. På morgonen hade vi handlat kartonger, papper, klister, pennor och annat för att bygga borg och ö till pojkarnas alla Gormiti. Det gjorde M med barnen när vi kom hem och jag åkte ut och handlade mat, var till chinabutiken, läkaren och hämtade recept till M och sedan träffade jag en kompis en stund. Nu är vi alla hemma, Stora A sitter och gör läxorna, flickorna går omkring och är hungriga och M vill att jag ska ge honom tvätt att hänga. Men jag sitter här i köket och skär grönsaker som jag ska steka till middag med nudlar till. Våran favoriträtt. Barnen ska äta på en gång och sedan sova och vi äter senare. Efter långa lunchen är jag inte särskilt hungrig så det blir nog extra sen middag för oss.

Jag fick datorn till köket under lögnen att jag skulle söka ett recept, så jag måste nog göra det också nu.

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0