En jäkla fart på dagen

Vi vaknade 45 minuter för sent imorse. Lilla S stökade som en gris i svinstallet inatt. Jag trodde jag skulle bli galen på henne. 7.15 masade vi oss upp vilket betyder att vi var 6 personer, varav 4 av dem behöver hjälp med att klä på sig, tvätta sig, borsta tänderna, bajja, äta frukost och så vi då. Vi hann iallafall. Det viktigaste är att Stora A inte kommer för sent till skolan. Då vill han inte gå dit mer efter det.
Vi käkade frukost på baren och letade sedan parkering i 30 minuter innan vi till slut parkerade den vid soptunnorna utanför butiken. Mycket bra parkering. Gratis också. (Om de inte tar bort den förstås) 12.30 tid hos en riktigt stjärnidiot (ursäkta men det var den mest ointressanta och tråkiga människan jag har mött på länge) hos en mäklare. M var nära på att resa sig och gå bara efter att hon hade presenterat sig.
Vi han i tid till lilla A innan första utgången stängdes. Han hade varit på teater med skolan och var väldigt entusiastisk över det. Hem och vila, plocka och städa och så ut igen strax innan 15. Alla hem till mamma och fixa lite men inget blev gjort.
Barnen stannade och jag körde M till jobbet, sedan hämta Stora A på skolan och handla mat. Hem till mamma och hämta resten av barnen och så till Mc Donalds för att få leksak i happy meal och så hem. Nu är vi här. Barnen har lekt med sina happy meal leksaker och lego och simmar nu omkring i badkaret och leker hela badrummet stormar igen.

Ikväll blir det tidigt för dem i säng och jag ska göra en pizza till mig och M

Hej hej,
Ems

Kommentarer
Postat av: tia- humor & hypokondri i huvudstaden

Hej, tack för kommentaren! Men det här är ju nästan helt sjukt. Min man jobbar ju med typ samma sak. Han är visserligen inte stylist men butikschef och inköpare för märken som Fay, Tod's, Loro Piana, Borrelli, Incotex, Jacob Cohen, Cesare Attolini... Som du ser är det ITALIENSKA märken som gäller :-). Det är därför han är i Milano en del. Men kan man googla er butik? Vad heter den? Blir så nyfiken...

Och du, du måste ju vara en superkvinna som fött fyra barn på fem år. Imponerande.

Ja, jag bloggade för mama under 2008 men jag orkade inte med tempot och kände att jag behövde ett blogguppehåll. Så jag slutade på mama i september och har nyss börjat igen fast på egen hand. Ha det så bra! Hälsningar

Tia

2009-04-20 @ 20:38:04
URL: http://www.fyranyanseravrosa.blogspot.com
Postat av: tia- humor & hypokondri i huvudstaden

Hej, tack för kommentaren! Men det här är ju nästan helt sjukt. Min man jobbar ju med typ samma sak. Han är visserligen inte stylist men butikschef och inköpare för märken som Fay, Tod's, Loro Piana, Borrelli, Incotex, Jacob Cohen, Cesare Attolini... Som du ser är det ITALIENSKA märken som gäller :-). Det är därför han är i Milano en del. Men kan man googla er butik? Vad heter den? Blir så nyfiken...

Och du, du måste ju vara en superkvinna som fött fyra barn på fem år. Imponerande.

Ja, jag bloggade för mama under 2008 men jag orkade inte med tempot och kände att jag behövde ett blogguppehåll. Så jag slutade på mama i september och har nyss börjat igen fast på egen hand. Ha det så bra! Hälsningar

Tia

2009-04-20 @ 20:39:07
URL: http://www.fyranyanseravrosa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0