Dagens dag

Måndag. Det är min favoritdag på hela veckan. Särskilt efter flera dagar helg. Och den här helgen var det 4 dagar. Det känns som om man kommer tillbaka till planeten när måndagen kommer. Sen går ju veckan ändå så himla fort så det är ju nästan fredag imorgon. Imorse var jag tvungen att gå till farbror doktorn igen. Ögoninflammation hade jag, eller har jag och jag fick droppar med kortison till ögonen..NEJ, jag är ju så ögonrädd som någon kan bli. Det är så sjuktbeteende av mig att jag till och med är rädd för att gå och lägga mig. att det ska vara något när jag vaknar. Värre liksom. Men kortison i ögonen? Jag som inte ens vill ha det på fötterna. Eller var annanstan som helst. Oj vilken konstig mening det blev. Iallafall så har jag inte hämtat ut dropparna. Jag vill inte ta dem. Måste man det? Kan det inte gå över av sig självt?
Jag frågade om det inte är farligt att sätta kortison i ögonen och då sa han att det är det bara om jag har herpes i ögonen..herpes i ögonen? Nej med för farao, det har jag ju inte. Det sa han också tack och lov. Och så sa han att jag har otroligt fin färg på mina ögon hhahha.
Här sover hela ligan. Jag gick in och kollade i sista sekund om jag behövde deklarera och där stod att jag måste skicka in en pappersdeklaration?! Vad ska det vara då? Jag har inte fått någon!

Nu hoppar jag tillbaka till dagen igen. Jag orkar inte dela upp texten..efter doktorn gick jag tillbaka till min optiker där jag den senaste månaden har provat alla deras glasögon och snobbat alla. De är inte fina på mig. Men idag hittade jag 2 par från Fendi som jag mycket väl kan tänka mig köpa..och försökte få råd från dem för att jag inte kunde välja. Men det gjorde mig inte klokare för de glasögonen som de tyckte passade bäst på mig var mitt andra hands val..så jag gick därifrån med ursäkten att jag har ögoninflammation och att jag kommer tillbaka om några dagar. Jag skämmdes så för att jag inte kan bestämma mig.

Nu måste jag leta lite efter biljetter till Sverige. Jag måste ju dit om några dagar. Lite panik börjar jag få. Och klänningen som jag måste åka och köpa i Rimini..när?!

Jag lägger in bilder som min Stora a har tagit idag. Han tycker det är så roligt att fotografera. Undrar var det intresset har kommit ifrån..

Nehej det gick inte att lägga upp bilder. Jag försöker senare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0