Det här är typiskt mig

antagligen ser ni vad klockan är när jag har lagt in det här inlägget. Ja, det är natt. OCH lilla S sover. alla sover!! Men inte Mrs E! Jag tog med mig datorn till sängen efter middagen och la mig med lilla S. Hon somnade direkt och jag tittade på en av de 3 filmer vi hyrde i fredags som skulle tillbaka ikväll..Vi har hunnit se 2. allatid blir det så. Åh vad arg jag blir.

Igår var jag ut med barnen på eftermiddagen och lyssnade på en barnboksförfattare som höll föredrag för barn på en stor barnbokhandel här i stan. Vi gick dit tillsammans med vårat vanliga sällskap familjen B. Stora a:s kompisar var där och han tyckte det var jätte spännande. Lilla a tyckte det var roligare att gå och bläddra i böcker.

Efter åkte vi till biltvätten och skulle tvätta utsidan på bilen..åtminstonde. Eftersom jag var ensam med alla 4 barnen så tyckte jag att det kunde räcka med att hoppa ut och in ur bilen så i biltvätten satt vi kvar..men oj oj vad lilla a var rädd. Han satt och gallskrek och hade händerna för ansiktet och vågade absolut inte titta. Stackars min lilla plutt. Vi åkte till McDonalds och köpte glass som belöning efteråt.
I bilen kom jag på att jag inte alls hade lust att åka hem och laga middag och skickade ett sms till fam B och frågade om de inte hade lust att gå ut med oss och äta och de svarade tillbaka att vi kunde komma hem till dem och äta hämtkines. Skickade ett sms till Mr Big om han orkade eftersom vi inte har sovit på några nätter men fick tillbaka svaret att han gärna åkte till dem.

Vid 20 var vi där och vi åkte hem vid ett inatt. Många glas och många tallrikar efter..

Imorse såg inte Mr Big rolig ut. Han mådde riktigt dåligt. För mycket skumpa blandat med kinamat är tydligen ingen bra kombination..

Idag hade dock sommaren kommit på besök. Nästan trettio, ja, på riktigt trettio grader varmt hade vi idag. In med alla barn i bilen och ner till stranden. Där låg vi nästan nakna och solade, lekte med sanden och åt piadina. Solen sken, himlen var klarblå och det kom varma vindar. Helt, absolut HELT underbart!


Lilla a              
Pojkarna har hittat en nyckelpiga
Stora S äter piadina. Nyvaken
Stora a vill inte vara med på bild
Lilla S sover (otroligt nog)
Lilla a gräver i sanden
Pojkarna leker i sanden

Klicka på bilderna så ser ni dem större (för mindre bloggkunniga släktingar ;)

KRaM!
E

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vad fina dom är och vad ni verkar ha det härligt! Massa kramar från Örebro!

2008-03-03 @ 18:18:13
URL: http://jumy.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0