Det blev en bra dag igår

Pojkarna kom hem med sina kompisar efter skolan och jag var ute och handlade medan Mr Big var hemma med dem alla. Sedan lekte vi gärnet här hemma tills polismorsan kom och hämtade dem vid 18. De skulle hem och fira en bröllpsdag. Mr B kom hem vid 20 och jag började då att göra iordning mig för att gå ut med en kompis. Vi gick och åt i flera timmar sedan mötte vi upp hennes kompisar på en bar och var där halva natten. Efter på tok för mycket slisk började hela världen gunga och vi åkte hem.

Det är skillnad på en stad på dagen och på natten. Särskilt en stad med många studenter. Givetvis skulle min kompis berätta för mig hur många barn jag har och jag blev kvällens stora samtalsämne. Ingen kunde tro att jag hade 4 barn. Eftersom jag ser ut som 16 hahhahha. Vilka stollar.

Nu är vi hemma och storpappan sover med flickorna. Ikväll ska vi hem till kompisar på trädgårdsmiddag.
Jag älskar sådana.

Kram,
Mrs E

Kommentarer
Postat av: L

http://www.gratisbio.se/?RecruiterID=50966

bli medlem få gratis biobiljetter

2008-07-20 @ 23:30:18
Postat av: Johanna

ursäkta, men jag läste kommentaren som du skrev i blondinbellas blogg om det som hände. Det kanske inte är det hon behöver just nu? jag tycker det är väldigt lågt av dig att börja hacka på henne när hon mår piss! fyfan !

Du som skrev att hon hackade på "hela italienska folket" kan du ta upp EN mening där hon hackade på "hela italienska folket"

jag måste bara säga att du borde nog hålla käften i sånna här lägen.

2008-07-20 @ 23:43:24
Postat av: Sanna

Anledningen till ditt inlägg är ett rop på uppärksamhet.

Du visste attmångaskulle bli upprörda öve vad du skrivit till blondinbella.

Men tänk dig för, hur skulle du reagera om du själv eller råkade ut för nåot dylikt?

Jag tycker det nån som är skyldig en annan en ursäkt.

2008-07-20 @ 23:50:50
Postat av: má

humh. jag håller inte med Johanna. ok, visst, Bella är kanske inte i bästa skick för att höra nå sånt..

men de du skriver är sant.



hur som helst. va inte drf jag skrev.

jag upptäckte din blogg när jag läste hennes.. och blev nyfiken.. och lär definitivt läsa vidare..

är halvsvensk o halvitaliensk.. bodde i italien.. men flyttade hit när jag va 11.. är 19 nu..

vet inte riktigt varför jag skriver detta till dig.. men jag känner igen mig lite i de du skriver.. tex de om svära på svenska/italienska..

men men..

måste gå o lägga mig, men jag fortsätter nog läsningen imorn!

2008-07-20 @ 23:52:15
Postat av: sanna

Anledningen till ditt inlägg är ett rop på uppärksamhet.

Du visste att många skulle bli upprörda över vad du skrivit till blondinbella.

Men tänk dig för, hur skulle du reagera om du själv eller något av dina barn råkade ut för nåot dylikt?

Jag tycker det nån som är skyldig en annan en ursäkt.

2008-07-20 @ 23:52:58
Postat av: Askungen

Jag läser dig för att jag såg dig skriva i Blondinbellas blogg.....



Du har dina bra ord!

2008-07-21 @ 00:08:53
URL: http://www.metrobloggen.se/askungen
Postat av: Anonym

det är väl klart som fan att du blir accepterad när du går ut i Italien om du har sällskap av din man eller andra kompisar som alla kan språket + att du själv kan språket. Du kan inte ens jämföra din situation med hennes. Det är klart att man blir förtvivlad om man far till ett främmande land och blir antastad och vem är du som säger åt henne att hon inte har rätt att bli förbannad? Du skulle nog både gråta och vara arg om det hände dig. Hon pratar inte det minsta om det italienska folket, hon pratar om det italienska rättssystemet vilket är två helt olika saker. USCH.

2008-07-21 @ 00:12:44
Postat av: Elin

Töntar ni är som håller med denna sinnessjuka människa. Du tror inte att Bella hade sagt och beskrivit det så, oavsett vart hon hade blivit utsatt för övergrepp?

Det märks att du TROR att du är italierna, som tror att de är störst bäst och vackrast. Akta tangentbordet nästa gång, dumma jävla kossa. Du gick för långt. Fyfan vad arg man blir. Är du så jävkla uppmärksamhetskåt att du inte ens kan låta ditt goda samvete gå före? FYFAN, äcklig är du.

2008-07-21 @ 00:31:24
Postat av: Zlata

hejsan!



Vill bara säga att jag håller med dig i det du skrev till Bb.



Jag har själv varit i Italien i nio underbara månader. Har hittat mannen i mitt liv, min lilla italienare. Under mina nio månader i Italien har jag ALDRIG haft några som helst problem med killarna. Okej jag hittade min älskling rätt snabbt, men kan ju säga att mina vänner som inte hade pojkvänner heller inte haft några problem med killarna.



Vare sig du är i Italien eller något annat främmande land, men t o m Sverige så ska man inte vistas någonstans ensam. Så enkelt är det.

2008-07-21 @ 00:55:31
URL: http://pandarina.blogg.se/
Postat av: Jockie

Hoppa inte på en tjej som nyss varit med om ett övergrepp.

Om samma sak hade hänt dig tror jag inte du skulle vara så kaxig.

Kanske Blondinbella generaliserar och kanske inte utgår från fakta, det händer även saker i Sverige. Men faktum är att synen på kvinnor skiljer sig i olika länder.

Det sista hon behöver nu är någon som klankar ner på henne.

Om hon nu fått upp ögonen och kan använda den kraft och makt hon har för att hjälpa andra unga tjejer borde du ge henne beröm och inte attackera henne!

Det du skrev var pinsamt att läsa!

2008-07-21 @ 01:35:37
URL: http://jockie.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Vad skulle du göra om du var Gud för en dag?

kom in och diskutera på min blogg.

detta kommer bli superintressant.

resultatet av diskutionen kommer att komma i ett inlägg lite senare till veckan! :)

kram

2008-07-21 @ 01:42:54
URL: http://emelieberglund.blogg.se/
Postat av: Frida

Läste ditt inlägg på bellas blogg! Håller medd dig fullständigt faktiskt, övergrepp händer ju varjedag och inte bara där utan även här i sverige !

2008-07-21 @ 01:56:48
URL: http://algerstam.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilka vidriga inlägg du skrev på blondinbellas blogg.

Hoppas dina barn inte blir som dig.

2008-07-21 @ 04:23:38
Postat av: Silvio

Är jag verkligen den enda som håller med om det hon kommenterade i BB's blogg? Läs gärna min kommentar i samma inlägg eller på min egen blogg.

2008-07-21 @ 06:22:08
URL: http://fumei.blogg.se/
Postat av: Nina

hej hej.. såg din kommentar i Blondinbellas blogg, håller med dig till fullo. Är i Italien var månad, har pojkvän där och massvis av vänner. Att dra alla över en kam sådär är inte rättvist. Blev nyfiken, dove abiti tu? Se vuoi, rispondi al mio mail :) ciaociao.

2008-07-21 @ 06:43:39
Postat av: bella

Det är i sådana här situationer (övergrepp och dylikt) som vi tjejer ska stötta varandra, inte klanka ner och rätta. Du är en av de tjejer som skapar fientlighet och avundsjuka tjejer emellan. Jag skämdes när jag läste dina kommentarer i blondinbellas blogg. Blondinbella må leva i en rosa bubbla emellanåt, men att man inte kan förbise sådant när övergrepp eller andra hemskeheter händer, då är man inte bättre själv. I detta fall du.

2008-07-21 @ 08:27:19
URL: http://isabelleringbom.blogg.se/
Postat av: Anonym

ciao amica !!



håller med du det skrev till la bella blonda !



2008-07-21 @ 10:09:11
URL: http://giuly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0