Hej vänner

Nu är jag åter tillbaka i bloggvärlden igen. Vi har fått internet tillbaka efter så lång tid. Jag lägger inte upp så många bilder här på sidan eftersom jag har de flesta på familjeliv. Om ni vill se och inte har adressen så fråga mig så ger jag den.
Det blir ju mest saker som handlar om min graviditet som jag för övrigt hoppas tar slut väldigt snart. Men lite om livet i sig som jag och vi lever.
Huset blev det inte men det kommer nya drömmar. Men det händer att jag ligger vaken på nätterna och möblerar det huset iallafall..och jag planterar en massa roliga saker med barnen i trädgården..och vi som hade kunna dansa runt en plam istället för midsommarstång mitt i trädgården..men som sagt, det kommer nya drömmar.

Idag har jag äntligen packat väskan till förlossningen..för tänk, tänk om min läkare som jag ska till imorgon säger att det är dags ;) (man kan väl få önska och drömma iallafall) Imorgon passerar jag tiden som lilla a föddes. alltså vecka 37+ Stora a och Snuff kom tidigare än det. Tänk, jag har slagit rekord imorgon ;)

Jag har fortfarande inte fått iväg digitalkameran på reparation. Den slutade fungera i somras..och jag har naturligtvis låtit den ligga i lådan sedan dess..Helskotta! Imorgon måste jag köpa en rulle till den andra kameran. Bilder ska vi ha!

Pojkarna frågar flera gånger per dag när lilla S har tänkt komma. De tycker det är så roligt och spännande att känna på magen. Lilla S bökar runt som en vilde och hela magen åker omkring som en centrifug.

Jag har börjat äta hur mycket som helst. Jag som bara gått upp 5 kg hittills. Det skulle ju vara tråkigt att gå upp 10 till nu på slutet men jag är vrålhungrig.

Idag åt vi soppa och crema catalana till efterrätt på lunchen. Sedan gick alla och la sig (utom jag) och de sov i 4 timmar! Det blir för Mr Big att vara vaken inatt. Jag har bakat en massa bullar och Mr Big har beställt pizza till oss.

Nu håller batteriet på datorn att ta slut så jag måste skynda mig att spara. Jag kanske skriver mer sedan. annars får jag väl uppdatera imorgon var doktorn sa. Föresten, lilla S blir hemma imorgon. Undrar hur länge, för hon har påssjuka!

Den här veckan händer följande:
Måndag: Läkarbesök dott amadori 10.30

Onsdag: Gar, riskgraviditetskontroll på sjukhuset med massor med provtagningar 09.00

Fredag: Kalas hos FB

Söndag: Kalas på LosL för Martina

Hoppas vi får ett barn på tisdagen eller lördagen. Då har vi inget inbokat ;)

Rean har börjat och Mr Big gör om all skyltning. I veckan var han i Firenze på den stora modemässan Pitti.
Igår bestämdes det vilken skola stora a ska börja på till hösten. Herregud vad det var svårt att välja och jag hoppas verkligen vi har valt rätt.
Hjälp nu finns inte en gnutta batteri kvar

Hej hopp,
Mrs E

Kommentarer
Postat av: åsa

vad roligt att du är tillbaka. Och jag vet känslan när huset man redan möblerat om inte blir ens eget. Vad spännande att följa dig nu, den allra allra sista tiden innan Sigrid tittar ut! Kram tilld allas våran supermamma!

2008-01-14 @ 11:02:18
URL: http://mylifeinashoe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0