Mrs E - jag

image60

Mina kindben börjar komma fram ur fläsket igen! Skönt. Jag kör ju med choklad diet, alltså jag äter hur mycket choklad som helst! Men jag går ändå ner i vikt! Vad är det för konstigt som händer den här gången? Från att ha gått upp nästan 30 kg de 3 första graviditeterna till att gå upp sex den här gången. Och ner tolv direkt. Nu vet jag inte hur mycket mer jag har gått ner men varje gång jag väger mig är det mindre. Ska jag bli smal den här gången? Har lyckan kommit till mig? Det vore inte så tokigt men jag har ändå mååånga kilon kvar. (kvarglömda av naturen sedan de andra graviditeterna) Oj vad tråkigt när man tänker på det.


Ikväll har vi varit hos kompisar på middagen. Jätte, verkligen jätte god mat som vanligt. De är helt otroliga. Det var vi och en annan kompis som har en son. Vi kom hem för ett tag sedan och barnen hoppade ner i sängen utan hinna säga god natt.

Jag är världens lyckligaste nyblivna moster! Idag klockan 15.20 kom världens bästa lilla marocanska svensk Ilias ut ur min syster! 2905 g mager och 50 cm lång. Som ett utdraget tuggummi ;) Ohh vad jag längtar till jag får se underverket. Inte ens mms går ju att skicka eftersom det inte går från deras svenska nummer till mitt italienska.

Han är iallafall bedårande, alldeles alldeles fantastisk (enligt hans mormor och det litar jag på) Mörkhy, mörka ögon och mörkt hår ;) En GULLUNGE!!

Imorgon söndag har vi fest på en bar. Ett par kompisars dotter fyller ett år och det ska firas stort på en bar/restautrang. Barnen ska vara utklädda. Det har ju varit carneval här. Vi vet inte riktigt om vi ska gå för Mr Big vill åka till bergen och åka lite skidor skidor. Jag vill inte. Våren har kommit och snö har jag sett tillräckligt av i mitt liv. Om vi ska åka till bergen vill jag åka till alperna norr om Milano. Inte här hos oss över dagen. Det är bara jobbigt att packa ihop allt för en dag. Jag skulle behöva åka till IKEa på morgonen men jag tror inte att han vill det. Vi har inga glas och tallrikar kvar. Det går sönder något varje dag. Men vad är det man säger, inget kalas utan kras? Och här är det ju fest varenda dag.
 
Nu måste jag nog sova lite. Jag har inte tagit av lill Snuff kläderna än heller!

Buona notte världen,
Mrs E

Kommentarer
Postat av: åsa

Vad fin du är Mrs E. Jättefin.
Vad mycket du hunnit skriva. Jag läste allt som jag missat de senaste dagarna Vilken supermamma du är. Verkligen. Jag håller med om oron för barnen och trafiken och l+orrore när man hör hemska historier på TG. Usch.
Jag hoppas innerligt att stora Snuffs provsnar kommer att vara bra nästa gång ni får dom.
Jättekram till er från oss i Florens!

2008-02-11 @ 15:26:42
URL: http://mylifeinashoe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0