Jag = jätte sjuk!!

Fy och fan för januari..OCH februari för den delen. Nu sitter jag här alvedonbombad mot den fruktansvärda huvudvärken värd att kalla migrän. Flickorna sover båda som tur är. Jag behöver ha det tyst. Inte ett ljud vill jag höra. Det är nästan irriterande med klickandet som jag själv gör med tangenterna här på datorn.

Idag är jag irriterad. Jag är så fruktansvärt trött, less och slut på att vi är sjuka hela familjen. Mr Big var upp och spydde inatt och kom in till mig (nej vi har slutat sova i samma rum, vi kurerar barn i olika rum på nätterna) och sa att han inte skulle jobba idag men när jag då sa att han måste (för jag orkar inte ha alla barn hemma idag) köra pojkarna till skolan så sa han att då går han också och jobbar. Det jobbigaste är ju att ta sig iväg.

Igår var jag med ettan, tvåan och fyran på kalas. C fyllde år och det var jätte roligt där. Mycket mat :) Barnen, alla pojkar lekte i flera timmar och vi som inte lekte åt all mat.

Mamman till C är en rolig konstnärstyp, ensamstående. Det var första gången jag var hem till dem och de hade verkligen ett roligt hem. Mycket färg. Lite som hemma hos oss.

Vet ni föresten hur vi har målat huset? Jag har säkert skrivit det förut men jag gör det igen då. Jag kan göra en lista för att det inte ska bli så långdraget. Eller riktigt långdragen blir det kanske inte ändå eftersom det inte finns särskilt många rum att beskriva.. Men men

Kök: 2 väggar mörk rosa, 2 väggar bajsbruna
Hall: Mörk grå
Vardagsrum: 2 väggar riktigt lila, 2 väggar ljuslila
Mitt och Mr Bigs sovrum: ljusgrått. Bara
Lilla hallen: Chockröd
Badrum: Svart, beige och vit
Barnens sovrum: 2 väggar ljusblå 2 väggar ljusros.

Färgglatt är det iallafall.

Igår skulle vi på allahjärtansdag middag i P med the B family. Men som vanligt, eftersom vi bokat bord också för vårat gigantiska sällskap så var i stort sätt alla sjuka. I deras familj hade de spytt hela natten och gårdagen. Vi är ju messo som vi är. Inte bra.
På morgonen skulle vi åka och köpa bil i Rimini också. Det slutade illa. Stora a totalvägrade att gå till skolan så han fick vara hemma igen. Stora S hade feber men efter en suppost gick det ner så vi packade in oss i bilen och åkte. Väl där var inte vår säljare på plats så vi fick en annan. Han gjorde klart för oss att vår totalkrockande men ganska nya bil inte var värd mer än drygt 50.000 kr!! Det är inte klokt. Vi köpte den ny för 3 år sedan för drygt 200.000, sen har vi krockat den ganska många gånger och jag kan väl tippa på att vi har betalat drygt 150.000 kr i reperationskostnader och nu får vi 3 år senare ut 50.000 för den. Fy farao! Iallafall hade vi bestämt att köpa en 2 år gammal bil eftersom vi sagt, aldrig mer en sprillans ny eftersom de ändå inte är nya mer än tiden de står hos säljaren. Vi hade fått ett pris av "vår" säljare som inte var där då på den bilen och ett pris för vår bil också som vi skulle lämna in till dem och sedan betala mellanskillnaden. Iallafall så nervärderade den här nya säljaren vår bil jätte mycket och gav oss ett högre pris på den nya. Helt galet! Och om vi ville betala på avbetalning så skulle det vara med 7% ränta. Är han inte klok?

Jag sa att vi behövde tänka lite till (fast vi innan hade bestämt oss för att köpa bilen) reste mig och sa tack. Jag hade lilla S i famnen..som synligt är väldigt liten och alltså väldigt nyfödd och vet ni vad skitsäljaren sa!!

Ohhh grattis, vad roligt att ni är gravida igen!
Va!? sa jag, men upptäckte att han stod och tittade på MIN mage! Min mage som jag så glad tycker är liten!

Jag fick lust att gå ut och lufta däcken på den där bilen!!

arga åkte vi därifrån och är fortfarande ägare till en kvaddad 5 sätes bil.

Nu ringde Mr Big. Jag måste bestämma om jag vill ha lunch och vad.

/E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0