Dagen blev bra tillslut

Så här gick det:





Vi tog en cykeltur. En ganska lång sådan. 3 timmar tog det och vi hade jätte mysigt. Barnen fick åka med oss annars blir det så mycket krångel på vägen och stora a:s ena hjul var luftat. Det var skönt att komma ut och det tror jag barnen också tyckte. Pojkarna var ut på morgonen med Big och åt frukost på 2 olika barer och sedan gick de och röstade. Jag får ju inte rösta här. Det är nog det enda jag inte får göra i Italien..och ändå frågar alltid alla mig varför jag inte vill bli italiensk medborgare. Men varför skulle jag vilja bli det? För att rösta? Nej så desperat har jag inte blivit än. Även om jag hoppas på något med valet den här gången..men det är ju 57 miljoner andra som kan rösta så min skulle nog inte göra så mycket skillnad (Så får man ju inte säga, för det GÖR ju skillnad, men jag tror helt enkelt inte att jag orkar bry mig om det)
Vi åkte först till butiken och drog upp gardinerna. Pojkarna hade varit där på morgonen och hissat ner dem för solen. Vi har betalat dyrt för en sorts film som sitter på fönstren för att inte bränna kläderna men de blir brända iallafall så alla soltimmar måste vi dra ner och upp dem. Jätte tjatigt.
Sedan åkte vi ner på en av alla Corso och där ramlade lilla a av cykeln och slog i bakhuvudet hårt. Choklad i massor och is hjälpte lite.

Det här är Sura S. Stora S egentligen men på vägen hem blev det för sent för henne och när jag bad om lite poserande blev det för mycket för henne. Hon vill INTE posera på en cykel för mig.

Men sen kom hennes babbo och räddade henne..och då blev allt bra igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0