Typiskt italienskt 5

* Italienarna tycker INTE om att betala skatt.

* Italienarna är VÄLDIGT duktiga på att göra glass ;)

* Italienarna äter alltid frukost på bar. Iallafall en väldigt stor del italienare. Det är verkligen något jag saknar när jag är i Sverige. Inte just alla goda paste som finns men det goda kaffet, känslan och enkelheten. Vi brukar äta svenska frukost på söndagarna hemma. Då sitter vi vid bordet i flera timmar. Vi brukar ioförsig hämta lite gott från baren också. Men vi rostar bröd, dricker kaffe med massor med mjölk och har en massa olika yoghurtar och goda marmelader.

* Italienarna gör allt mycket svårare än vad det är. Och de gillar papper!! Helt klart. Det kan inte finnas en annan ursäkt för alla documenti som man får 300 kopior av och alla ska skrivas på. Om jag någon gång kommer att vinna idol så behöver jag iallafall inte öva på autografen.  Italienarna gillar nog att krångla. Den som gör en sak svårast vinner.


* Siesta. Ja vad kan man säga? Jag kommer iallafall aldrig att lära mig tycka att det är bra. För det är det inte. Det fungerar liksom inte.

* Italienska män är otrogna. Ja så sa de på radion iallafall att någon undersökning hade visat. 7 av 10 män är otrogna. 70%!! Förstå vad många!






 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0