Monte C igår

Igår kväll gick vi till Monte C och åt. Det var som vanligt jätte gott..Men hepp så blev jag kräkfärdig och klarade inte att äta mer. Jag fick jätte lågt blodtryck tror jag för hela Monte C gungade. Sen blev det bättre och vi blev kvar länge. Vi kom hem vid 1 inatt.
Imorse ville pojkarna inte gå upp om vi inte lovade att de fick åka Lambretta till skola och dagis. De fick det. Mr Big och lilla a framför honom och stora a bakom. Herregud, tur att inte farbror p såg dem. Då hade de nog tagit Lambrettan från dem och lämnat dem till fots. Man får nog inte ha 2 barn på en Lambretta på en och samma gång tror jag. Jag ska fråga polismorsan.

Det blev kaos på morgonen iallafall. Mr Big fick för sig att både raka sig och tvätta håret fast vi vaknade 40 minuter för sent. Herregud så dumt. Stora a skulle ha med sig sin libretto för att kolla synen igen på skolan och libretton tog Mr Big med men inte pappret som han skulle skriva på att han fick göra kontrollen..Då fick han stå där med Lilla a och vänta på att de skulle få fram ett nytt papper som han kunde skriva på.

Väl framma på Lilla a:s dagis upptäckte han att väskan med böckerna som lilla a skulle ha med sig till biblioteket idag inte var kvar på Lambrettan. Panik. Vi glömmer alltid, alternativt tappar bort alla böcker alla måndagar som det är biblioteksdag på. Stackars lilla a. Dessutom kommer vi alltid försent. Det spelar ingen roll hur tidigt vi går upp. För sent kommer vi iallafall till dagis. Fy vad det är hemskt.
I skåpet låg en snabbskriven inbjudan till lilla a. Hans kompis Enea fyller 3 år idag och festen är idag klockan 17. Till saken hör att Enea fick sitt första syskon för 6 dagar sedan och idag ska de ha en födelsedagsfest. Det tycker jag är bra gjort av mamman. Förmodligen bestämde de imorse att de ska ha ett kalas. De ville kanske se hur natten gick först som alla andra nyfödsmammor : ). Nu måste vi ut och köpa en 3 åringspresent. Det blir kul med kalas igen. Det är kalas varenda vecka.
Imorgon bitti åker Mr Big till Parma på jobb. Jag ska vara ensam i butiken med lilla Tjoffsan som förmodligen håller på att få hela munnen full med tänder för hon är SÅ tråkig. Hon bara gnäller och bråkar hela tiden. Klockan 13 måste jag dessutom ta lilla a till pediatran på 3 års kontroll. My god med alla 3 barnen ensam. Lilla a är inte precis känd för att vara duktig hos pediatran. Han vill inte ens visa sina händer för henne. Hihi men det måste ju gå bra. Inget annat val. På kvällen har vi ögondoktorn med Snuffsan igen. Hoppas det är bra nu. Vi har faktist inte gett henne kortisondropparna sedan förra veckan. Det blev helt plötsligt bra och då tycker jag det är onödigt att ge dem. Men jag är ju ingen ögondoktor så jag kan ju inte säga om det var bra eller inte så ikväll åker vi till Luca och kollar.

På onsdag ska jag med Fiammetta till Ravenna och förhoppningsvis shoppa lite. Hon har en 2 veckors bebis med sig och jag Snuff så vi får väl se hur många påsar vi kommer hem med. Kanske ingen..

Jag önskar rosa och vita mam air nappar inte i silikon till Tjoffs. Det andra materialet men jag kommer inte ihåg var det heter. Det är väl naturgummi eller något sådant. Det som är i ljusbrunt. Ok? ;0 )

Nu måste vi gå på lunch

Bye bye,
Mrs E

Kommentarer
Postat av: josefin

Det är latex. Alvin vägrar också silikon men snuttar latex.

2007-05-22 @ 07:31:15
URL: http://merbarntankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0