Det här skrev jag i bilen i torsdags 8 mars

Jag har fått order om att skriva mer på bloggen av mina beundrare så jag får väl ta och göra det då.Undrar om man kanske ska starta en fanclub, eller kanske helt enkelt göra bloggen till en betalblogg. Med alla nyfikna läsare jag har på sidan så skulle jag nog kunna tjäna en hel del pengar på den. Men då kanske det är bäst att jag skriver lite oftare..och det vet jag inte om jag har lust med. Jag har svårt att göra saker på beställningJust nu sitter jag i bilen på väg tillbaka till Staden med stort F. Hemma alltså.

Vi har varit i Parma på jobb jag, Mr Big och tjoffsan. Tjoffsan, var inte det Nils Karlsson Pysslings kompis grannes katt föresten?Hur som helst min tjoffsan är inte en katt. 

Nu ska vi åka rally hem på autostrada för att hinna hämta pojkarna på skola och dagis. Vad har hänt då? Tja, ganska mycket men jag vet inte om jag kan skriva allt det här. Det tar ju sådan tid. Det händer nämligen saker hela tiden.I söndags var vi på stranden och på måndagen flyttade Blonda J till sin alldeles egna lägenhet. Där kan det nog bli mysigt. Vi har startat operation städning hemma den här veckan. Igår skurade jag 3 golv grundligt. Skinande rent. Men sen när man har en dreggelmaja som simmar omkring på golvet och letar småsaker så blir det skitigt ganska snabbt igen. Och har man också en liten kille som har problem med bajseriet så blir det alldeles säkert skitigt (i all sin mening) på golvet. Jag skurade med klorin så det luktade badhus hemma igår.För övrigt så har vi också en helluddig matta från allas vårat Ikea som bidrar till smutset och som tappar ull hela tiden. Den ligger i vardagsrummet men luddet når ända in i våra öron Igår när jag skulle hämta stora a på skolan så ville han inte följa med. Han sa att polismorsan hade sagt att han skulle följa med Monster V hem och leka..men det hade polismorsan inte sagt till mig. När vi åkte från skolan ringde jag henne och frågade om stora a skulle ha följt med dem hem, jag litar inte riktigt på mitt minne längre sedan balsamincidenten häromveckan. Hon hade glömt fråga mig på morgonen. Hon skulle ringa från jobbet men hade jagat tjuvar istället ;) Det slutade i alla fall med att vi åkte tillbaka till skolan och hämtade upp monster V istället och han följde med oss hem. Innan han började ropa efter torta så bakade jag en. Ha! Jag är listigare än vad han tror!Lilla a blev så glad när han såg att han var hos oss. Monster V är hans Idol. V? V? ropar han alltid. Kolla V?  Nu ska jag skryta lite också. (Det kanske jag alltid gör men jag tänker göra det igen) I tisdags när jag hämtade lilla a på dagis så var det bara han kvar där så jag stannade en stund och pratade med hans ena fröken. Hon sa att lilla a (ja, mitt barn) är det absolut gulligaste barnet på hela dagiset. Han är så snäll med alla, gör precis som de säger åt honom att göra, äter maten de lägger på tallriken, somnar när han lägger sig på kudden och är i allmänhet bara mysig att ha och göra med. De sa att de inte trodde det var möjligt att något barn i världen kunde vara som Stora a som också gick på det dagiset förut men Lilla a är lika cool han.  Dagen efter på stora a:s skola så sa fröknarna att stora a är en fantastisk pojke. Han är yngst i hela klassen, alla är nästan ett helt år äldre än honom men han är ändå den som alltid försöker göra allt så bra han kan. De sa att vår familj är helt underbar och att jag och Mr Big är jätte bra föräldrar och förebilder.Jag tror inte att någon komplimang i hela världen skulle kunna slå det. Att höra av någon att man är en en bra förälder slår verkligen allt annat. Så där. Nu har jag skrytigt färdigt för den här gången, men pass upp, möjligheten att få läsa egoistiskt skryt på den här bloggen är förhållandevis hög. Batteriet håller på att ta slut. Jag sitter och skriver artiklar om Italy som ska publiceras på en resesida på Internet. Tänk, där får jag i alla fall betalt för det jag skriver. Om ni kommer på något om Italien som ni gärna skulle läsa om så kan ni väl tipsa mig om det! Jag ska skriva flera artiklar och är just nu bara inne på den första. Jag gillar att skriva och det håller mitt huvud igång lite. Det har varit mycket blöjbyten de senaste åren och då är det lätt att det blir puré i huvudet men nu ska det bli ändring på det. Nu är det min tur att jobba.Oj, föresten, det ska jag snart göra vare sig jag vill eller inte för idag är det svenskfröken E som gäller igen. Åter igen en dejt med Stefano. Han skickade ett mail till mig på svenska häromdagen. Helt galet egentligen. Vi har bara haft 2 lektioner än så länge och killen skickar ett mail på perfekt svenska. Jaja, det är väl för att jag är så otroligt bra på att lära ut J Arrividerci!Babbooo vieni du!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0