Igår

Igår var en helt galen dag. Den började rent av helt upp och ner.
Stora a  hade fått en skateboard av våra kompisar M (även kallad Diablo) och C på måndagen och åkte hur mycket som helst på den i butiken på måndagkvällen. När han inte ville vakna på tisdagmorgonen så viskade jag i hans öra att han ju hade sin skateboard att åka på. Det brukar fungera jätte bra att viska små saker i hans öra så hoppar han ur sängen men igår morse gick det inte. Han grät och sa att han var törstig. Han fick ett glas vatten och ett till och sedan ville han bli buren av Mr Big. De gick ut i köket och poahhh så spydda han ner hela Mr Big. Ok, han skulle inte till skolan.. Sen började cirkus familjen med alla sina konster att förstöra ett hem på en morgon. 3 glas och tallrikar for i golvet. Vid olika tillfällen! Lilla a hade ont i magen och hade redan gråtit hela natten för att det kliade så på kroppen och så sa han att han hade ont i öronen. Lilla Snuffsan gjorde väl inget särskilt men hon var lite orolig för Stora a.
Jag stannade hemma med dem och vi åt en lång frukost, sedan lite Lotta på Bråkmakargatan och så bada och sedan lunch. Sedan sov vi i ett par timmar. På eftermiddagen skulle vi iväg till parken och öva lite på den nya grejen men vi åkte till Mr Big i butiken istället och sedan tog jag alla tre på en tur till matbutiken. Det gick jätte bra den här gången också. Jag tror helt enkelt att jag har missat att pojkarna har blivit väldigt stora och duktiga. Visst, de gnäller då och då men de är faktstigt väldigt lugna och lyssnar när jag säger till dem.

Efter matbutiken som tog över 1 timma åkte vi tillbaka till Babbo M och då var hela affären full med kompisar som hade aperitivo. Det har vi ett par dagar i veckan. Det är en hel drös med galna människor. Igår tror jag att de öppnade 3 flaskor champange ;)

Vi stannade till 20.30. Då skulle vi åka hem och äta fisk som jag hade fått tag på men vi orkade inte laga mat. Mr Big gick och la sig med Lilla Tjoffsan och Lilla a som var så trött och så somnade han också..vilket han inte hade planerat men jag tyckte det var ganska mysigt att sitta uppe med Stora a och mysa så jag väckte honom inte.

Klockan 22 sa jag att Stora a måste gå och lägga sig men först satt vi och pratade om vad som hade hänt på dagen och varför han inte hade gått till skolan och när han hade sprungit över övergångsstället och slagit i benet så det började blöda och varför Lilla a har alla prickar och vilka alla var på butiken och vad vi hade handlat på mataffären. Tänk vad en 4 åring kommer ihåg!
Sen sa jag att han måste gå och lägga sig för att han skulle upp till skolan och då klädde han av sig, gav mig 10 pussar och sa god natt och sov gott mamma. Sen följde jag med honom till sängen och så sov han. Vilken dröm det är när det är så gosigt. Men jag måste säga att det mesta fungerar faktist väldigt bra. Sov, mat, bad och skola, de klassiksa sakerna som kan vara problem fungerar faktist väldigt bra. Det är så skönt.

Imorse fick båda gå till skola och dagis. Det är påsklov från och med imorgon så jag ville att Lilla a skulle gå en dag innan lovet annars blir det så jobbigt för honom att gå tillbaka. Jag har haft honom hemma i 6 dagar. Istället för den 27 dagar långa kortisonkuren som sjukhuset gav honom så provar vi en goskur istället. Värre har det inte blivit iallafall. Lite bättre var det på nedre delen av ryggen idag.
Jag klarar bara inte att ge min lilla gulle kortison. Han är så liten och späd och det kändes så fel att jag fick ont i magen när jag tänkte på att han skulle äta kortison. 2 kg creme om dagen och extra mycket gos får hjälpa ett tag till.

Nu vaknar snuffs jag måste gå

Kommentarer
Postat av: nathalie

Hoppas lilla A mar battre snart :)

Undrar over en grej - pratar du svenska med dina barn?

Ha det bra :)

2007-04-04 @ 20:38:17
Postat av: asa

Hej,
nu har jag antligen lite tid att surfa! B har atit hela natten - trodde att han skulle spricka sa full var han av all mjolk;) Vad mysigt du beskriver ditt liv med dina bran och mr Big. Hoppas att vi kan ses allihopa en dag!

2007-04-05 @ 17:17:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0